سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان گناهى بود که گناهکار آن را سبک شمارد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پیر طریقت ، آخرالزمان ، عاشق و معشوق ، علت بیماریها ، گیاه خواری و خام خواری ، سلامتی ، ظهور ناجی ، عشقبازی ، مریم مجدلیه ، مواد مخدر ، وقت ظهور ، انسان کامل ، امام زمان ، انتظار ناجی ، بیماریهای مسری ، خودکشی ، جوانان آخرالزمان ، تنهائی ، خودشناسی ، زن خانه دار ، زنان عارف ، خودشناسی و امامت ، تنهائی و رسوائی در آخرالزمان ، توحید و یگانگی ، جامعه امام زمانی ، جان-زندگی ، جنگ جهانی ، جنون و جنایت ، حضرت آدم ، حضرت عشق ، حضور خداوند ، حقوق زن ، حقیقت ، حلقه مفقوده داروین ، حکمت و طب ، حکومت عرفانی ، خانه داری ، خدمت به پیر ، خرابات مغان ، خوشبختی ، خیانت در دوستی ، دجال ، دخان ، درمان طبیعی ، دلیل بیماری ، دوست پسر و دوست دختر ، رابطه ، رابطه با عارف ، رابطه زن و شوهر ، رابطه زن و مرد ، رابطه زناشوئی ، رزق حلال ، رشد ، روح-انسانیت ، زایمان طبیعی ، بیکاری زن ، پایان جهان ، پرستش ، پزشکی مدرن ، پست مدرن ، انتقامجویی و خودکشی ، انسان مومن ، امام هدایت ، انتخاب همسر ، پیر عارف ، پیر کیست؟ ، پیرطریقت ، پیشگیری از اعتیاد ، تبعیض و عدالت ، تحول شخصیت ، ترس از ازدواج ، ترس از فقر ، ترس از مرگ ، تمارض ، تمکین جنسی ، تناسخ و حلول ، انگیزه ازدواج ، اولیای الهی ، بچه دار شدن ، بدبختی ، بدبینی و نفرت ، برابری زن و مرد ، برزخ ، بیماری ، بیماری زنان ، بیماری گوارشی ، بیماری مسری ، آزادیخواهی ، ابلیس ، احساس ایمنی ، احساس تنهائی ، ازدواج ، ازدواج سنتی و مدرن ، اطاعت ، اعتیاد-تجمل پرستی ، اعتیاد-چاپلوسی-تکبر ، اعتیاد-مواد مخدر ، کبر و غرور ، کتاب جدید استاد ، کتابهای صوتی ، کمال ، کمبود محبت ، کیمیا ، مولوی-شمس ، ناجی موعود ، نیهیلیزم ، هایدگر ، هضم غذا ، مسیح ، ممکن ، عقد ازدواج ، علائم پزشکی ، ظهور ناجی موعود ، ظهور کلمه ، عاشق بودن ، سلامتی و امنیت ، سن بلوغ ، شمس و مولوی ، شیخ صنعان ، شیمی درمانی ، شکست عشقی ، صوفی ، ظلم زناشوئی ، عاشق کیست ، عبادت عملی ، عرفان ، عرفان نظری ، عشق ، عشق جلالی ، عشق جوانی ، عشق حقیقی ، عشق زن و مرد ، عشق ضد عشق ، عشق عرفانی ، عشق و غیرت ، عشق و محبت و خیانت ، لیلی و مجنون ، ماهواره و اینترنت ، محبت شوهر ، محبت و خیانت ، مخلصین ، مدرنیته ، مراد و مرید ، مرگ ، مرید و مراد ، مریدی پیر طریقت ، علت خودکشی ، علت فحشاء ، علل خودکشی ، علم آخرالزمان ، غده_سرطانی ، فرار از تنهائی ، فروپاشی خانواده ، فقر اقتصادی ، فلسفه خودکشی ، قانون ، قانون عشق ، قلم-آفرینش ، قیامت ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :271
بازدید دیروز :24
کل بازدید :106505
تعداد کل یاداشته ها : 906
103/9/4
6:15 ع

گر به تو افتدم نظر چهره به چهره رو به رو    

    شرح دهم غم تو را نکته به نکته مو به مو


از پی دیدن رخت همچو صبا فتاده‌ام    

    خانه به خانه در به در کوُچه به کوچه کو به کو


می‌رود از فراق تو خون دل از دو دیده‌ام      

 دجله به دجله یم به یم چشمه به چشمه جو به جو


دور دهان تنگ تو عارض عنبرین خطت  

     غنچه به غنچه گل به گل لاله به لاله بو به بو


ابرو و چشم و خال تو صید نموده مرغ دل  

     طبع به طبع دل به دل مهر به مهر و خو به خو


مهر تو را دل حزین بافته بر قماش جان    

    رشته به رشته نخ به نخ تار به تار پو به پو


در دل خویش «طاهره» گشت و ندید جز تو را     

   صفحه به صفحه لا به لا پرده به پرده تو به تو


طاهره قرة العین 


کتاب صوتی (19) دائرة المعارف عرفانی 3 (حکایات عرفانی،جملات قصار،فلسفه هرمنوتیک،فلسفه هنروادبیات،فلسفه شخصیتها)

کتاب دائرة المعارف عرفانی 3 (حکایات عرفانی،جملات قصار،فلسفه هرمنوتیک،فلسفه هنروادبیات،فلسفه شخصیتها)

 


  
  

خودآزاری - مازوخیزم

1194- اگر به چشم عقل و خرد بنگریم بخش عظیمی از بشریت عصر جدید را مشغول خود-آزاری و انتقام از خویش می یابیم و لذا مرض مازوخیزم را بصورت یک بیماری اپیدمی و جهانی می یابیم که در هر فرد و گروه و طبقه و فرهنگی بصورتی بروز می کند. این انتقام انسانها از خویشتن است در قبال ستم و خیانت و کفرانی که نسبت به عشق روا داشته اند و این بدان معناست که عشق به مثابه ذات وجدان آدمی است و از خود انسان به او نزدیکتر است و انسان خیانت به عشق را عین ظلم به خویشتن می یابد و لذا خود را تنبیه می کند و این اساس عدالتی است که بدون آن بشریت تاکنون منقرض شده بود.

از کتاب مذهب اصالت عشق تألیف استاد علی اکبر خانجانی جلد اول

130- کتاب صوتی (1) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (2) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (3) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (4) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (5) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (6) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (7) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (8) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (9) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (10) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (11) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (12) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (13) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (14) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (15) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (16) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (17) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی (18) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب صوتی19)) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

130- کتاب مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)

_____________________________


  
  

11 -باب فرزند  
  
اول بدان که فرزند تجسم رابطه پدر و مادر خویش است چرا که مخلوق این رابطه است تن به تن ! در این معنا بمان .
دوم اینکه فرزند تو ادامه و تکامل توست نه تقلید و تکرار تو ! و این ذات تعلیم و تربیت فرزند است .  
  
پس تو فرزندت را تربیت نمی کنی بلکه خودت را تربیت می کنی . پس به فرزندت امر و نھی کن از روی محبت تا بتوانی به نفس خودت امر و نھی کنی . پس بوالھوسی خویش را به حساب مھر و محبت و ایثارت به فرزند مگذار . فرزند پرستی او عین خود پرستی توست او را مپرست تا دشمن جانت مسازی .  
  
بدان که در دین و ایمان فتنه و دشمنی سر سخت تر از عیال و فرزند نداری . پس مریدی اراده شان عین مریدی شیطان است .  
  
بگذار نیازش را بر زبان آورد تا دیوانه نشود . بگذار نیاز و قحطی را تجربه کند تا قدر نعمات را بشناسد . انه خود را آخور فرزندان مساز که از آن جز دیو و دد بیرون نیاید .  
  مالک فرزندانت مشو تا مملوکشان نشوی . فرزندانت را زباله دان ناکامیھای خود مساز که بخواھی آرزوھایت را در آنان محقق کنی که بر سرت سخت می شکنند .  
  
تو نه مسئول خوشبخت کردن فرزندان خویشی و نه مسئول ھدایت کردنشان . زیرا خالقشان نیستی . تو مسئول انجام وظیفه ای و بس .
 تو به آنان امتحان می شوی ! و ھرگز به روی آنان سرمایه گذاری مکن که ور شکست می شوی !  
  این را بدان که تو عاشق آنان نیستی تو مالک آنانی . پس بگذار تا منفورشان نشوی ! 
عجبا که از یاد برده ای که ھرگز به راه والدین خود نرفته ای ! تو صاحب اموال و احشام خود نیستی چگونه می خواھی صاحب فرزندان خود باشی ! 
 
فرزندانت یا نور چشمانت ھستند یا خار چشمانت . بسته به اینکه با کدام چشم نگاھشان کنی : مخلوق خدا یا مخلوق خودت !

 

از کتاب اخلاق عرفانی اثر استاد علی اکبر خانجانی

____________________________________________________

126-کتاب صوتی (1) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (2) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (3) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (4) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (5) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (6) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (7) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (8) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (9) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب صوتی (10) اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

126-کتاب اخلاق عرفانی (رساله عملیه عرفانی) - 1390 (Theosofical Ethics)

______________________________________________

https://t.me/eshghvaerfan2/2928


  
  

خدا و بنده

نسبت ما کی بود همچون خدا و بنده ای 

شرح عشق ما نیابد جز غروب خنده ای 


چشم من کی میتواند جلوه روی تو دید

که تو خود ساکن چشمی و به چشم تابنده ای


من چه گویم عاشق و معشوق کیست اندر میان

که تو خود عاشق خویشی و به خود زیبنده ای


شاهدی چون من نظر بر عشقبازیت کند؟

کاین من اندر ان نگاهت می شود بیننده ای


کیست این من کاینهمه گفتار در دیدار کرد

ز آسمان بیننده ایی و بر زمین گوینده ای


پس تو ای مشهود انالحق را شهید

«ان» بسوزان تا شود حق بنده ای


از کتاب غزل عشق اثر استاد علی اکبر خانجانی


  
  

مرگ

531 – با واقع? مرگ ، ذرات وجود به سجده می رود و دائم السجود می شود . 

554 – نترسیدن از مرگ و رغبت به آن یکی از نشانه ھای خود – شناسی است . 

677 – تفکّر جدّی دربار?? مرگ خویش یک سوم ایمان را فراھم می آورد . و باور کردن مرگ خویش و نترسیدن از آن دو سوم ایمان را و مردن قبل از مرگ ، ایمان را کامل می کند . ایمان کامل بی نیاز و پاک شدن از دنیاست و ھر آنچه در اوست . 

804 – آنکه در این دنیا ایمن است بعد از مرگ ایمن تر است و ھر که در این دنیا پریشان است بعد از مرگ پریشان تر است .

975 -مردن دو نوع است : مردن در مکان و مردن در زمان . مردن در مکان ھمان پاک شدن از مکان است و مردن در زمان پاک شدن از زمان است . مردن در مکان ھمانا قبر است و مردن در زمان ، عشق است . 

976 – آنکه در آنچه که ھست معنائی نمی یابد حتماً مرگ بر او واجب شده است . یا در مکان و یا در زمان . 

1171 – ھر کس و چیزی را سه بار می بینی : قبل از تولّد ، بعد از تولّد و بعد از مرگ . 

1258 – با مرگ ھیچ چیزی دگرگون و اصلاح نمی شود بلکه ھر چیزی از وجودت شدیدتر می شود . این چنین تو این چنین تر و آن چنان تو آن چنان تر می گردد . 

1277 – ترس از مرگ ، ترس از ھر تغییر و تحّول است . 

1301 – در لحظ? مرگ ھر چه ھستی ھمان جاودانگی تو می شود. 

1339 – کافر به ھنگام مرگ حتّی از عزیزانش نفرت دارد . 

1434 - ھر بار که به مرگ نزدیک می شوی اگر از ترس نمیری زنده تر می شوی .

1441 – ھر چه مرگ آسان تر جلوه می کند زندگی ھم آسانتر می شود .

1503 – از یاد بردن مرگ از یاد بردن زندگی است . 

1504 – ھر نوع حساسیّتِ آزاردھنده ای نشان? ترس از مرگ است . 

1518 – با مرگ و نیز با قیامت کبری ھیچ واقع? جدیدی اتّفاق نمی افتد بلکه پرده ھائی از مقابل چشم آدمی بر کنار می رود و آنچه که ھست در مراتب دیده می شود.

1675 – اکثر مرگ ھا مراتب و انواع خود – کشی ھستند .

1682 – اگر مرگ باور شود دنیا باور نمی شود .

1700 -گریز کافر از «حال» (خود – شناسی ) ترس او از مرگ است . 

1706 – ھر کسی به میزانی که در این جهان می تواند بی دنیا و اھلش زندگی کند در جهان بعد از مرگ ھم می تواند. 

1707 – آنکه مرگ را بد می داند زندگی بدی دارد و گویا فطرتاً می داند که پس از مرگ وضعی بدتر خواھد داشت. 

1725 – کفر و نفاق با مرگ از وجود پاک می شود و ایمان حاصل می آید ولی این ایمان ھرگز از عذاب حاصل از ستم نمی کاھد . 

1726 – با مرگ تنها پناھگاه کافران و منافقان یعنی جسم از دست می رود . 

1734 – وقتی که دوست مخلص باشد درد ، درمان است و مرگ ، جان است . 

1762 – آنکه مرگ را باور کند در سر آغاز باور زندگی قرار می گیرد . 

1859 – زندگی را به ارث می گذاری و مرگ را به ارث می بری . 

1864 – میزان رشد ھمانا میزان پیش روی در حقیقت مرگ و فناست . 

1865 – با مرگ دوران به خود آئی جبری تو آغاز می شود .

از کتاب حق الیقین تألیف استاد علی اکبر خانجانی

9- کتاب صوتی(1) حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(2) حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(3) حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(4) حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(5) حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(6) حق الیقین (2000 حکمت) 1372(THE RIGHT OF CERTAINTY)

9-  کتاب صوتی(7) حق الیقین (2000 حکمت) 1372(THE RIGHT OF CERTAINTY)

9 - کتاب صوتی(8) حق الیقین (2000 حکمت) 1372(THE RIGHT OF CERTAINTY)

9 - کتاب حق الیقین (2000 حکمت) 1372 (THE RIGHT OF CERTAINTY


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >