سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پیر طریقت ، آخرالزمان ، عاشق و معشوق ، علت بیماریها ، گیاه خواری و خام خواری ، سلامتی ، ظهور ناجی ، عشقبازی ، مریم مجدلیه ، مواد مخدر ، وقت ظهور ، انسان کامل ، امام زمان ، انتظار ناجی ، بیماریهای مسری ، خودکشی ، جوانان آخرالزمان ، تنهائی ، خودشناسی ، زن خانه دار ، زنان عارف ، خودشناسی و امامت ، تنهائی و رسوائی در آخرالزمان ، توحید و یگانگی ، جامعه امام زمانی ، جان-زندگی ، جنگ جهانی ، جنون و جنایت ، حضرت آدم ، حضرت عشق ، حضور خداوند ، حقوق زن ، حقیقت ، حلقه مفقوده داروین ، حکمت و طب ، حکومت عرفانی ، خانه داری ، خدمت به پیر ، خرابات مغان ، خوشبختی ، خیانت در دوستی ، دجال ، دخان ، درمان طبیعی ، دلیل بیماری ، دوست پسر و دوست دختر ، رابطه ، رابطه با عارف ، رابطه زن و شوهر ، رابطه زن و مرد ، رابطه زناشوئی ، رزق حلال ، رشد ، روح-انسانیت ، زایمان طبیعی ، بیکاری زن ، پایان جهان ، پرستش ، پزشکی مدرن ، پست مدرن ، انتقامجویی و خودکشی ، انسان مومن ، امام هدایت ، انتخاب همسر ، پیر عارف ، پیر کیست؟ ، پیرطریقت ، پیشگیری از اعتیاد ، تبعیض و عدالت ، تحول شخصیت ، ترس از ازدواج ، ترس از فقر ، ترس از مرگ ، تمارض ، تمکین جنسی ، تناسخ و حلول ، انگیزه ازدواج ، اولیای الهی ، بچه دار شدن ، بدبختی ، بدبینی و نفرت ، برابری زن و مرد ، برزخ ، بیماری ، بیماری زنان ، بیماری گوارشی ، بیماری مسری ، آزادیخواهی ، ابلیس ، احساس ایمنی ، احساس تنهائی ، ازدواج ، ازدواج سنتی و مدرن ، اطاعت ، اعتیاد-تجمل پرستی ، اعتیاد-چاپلوسی-تکبر ، اعتیاد-مواد مخدر ، کبر و غرور ، کتاب جدید استاد ، کتابهای صوتی ، کمال ، کمبود محبت ، کیمیا ، مولوی-شمس ، ناجی موعود ، نیهیلیزم ، هایدگر ، هضم غذا ، مسیح ، ممکن ، عقد ازدواج ، علائم پزشکی ، ظهور ناجی موعود ، ظهور کلمه ، عاشق بودن ، سلامتی و امنیت ، سن بلوغ ، شمس و مولوی ، شیخ صنعان ، شیمی درمانی ، شکست عشقی ، صوفی ، ظلم زناشوئی ، عاشق کیست ، عبادت عملی ، عرفان ، عرفان نظری ، عشق ، عشق جلالی ، عشق جوانی ، عشق حقیقی ، عشق زن و مرد ، عشق ضد عشق ، عشق عرفانی ، عشق و غیرت ، عشق و محبت و خیانت ، لیلی و مجنون ، ماهواره و اینترنت ، محبت شوهر ، محبت و خیانت ، مخلصین ، مدرنیته ، مراد و مرید ، مرگ ، مرید و مراد ، مریدی پیر طریقت ، علت خودکشی ، علت فحشاء ، علل خودکشی ، علم آخرالزمان ، غده_سرطانی ، فرار از تنهائی ، فروپاشی خانواده ، فقر اقتصادی ، فلسفه خودکشی ، قانون ، قانون عشق ، قلم-آفرینش ، قیامت ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :61
بازدید دیروز :82
کل بازدید :100390
تعداد کل یاداشته ها : 906
103/2/8
12:27 ع



341 -عجبا آن کسانی که عشق و ارادت عرفانی را بت پرستی و شرک می نامند و لذا عارفان و کتب عرفانی را نجس میخوانند غرق در پرستش اشیای بی جان ھستند که ھیچ خاصیتی بروز نمی دھند که قبر پرستی بزرگان دینی یکی از شایع ترین آنهاست و یا پرستش کاغذ و مرکب حاوی ادعیه که عین بت پرستی است. و یا سجده بر در و دیوار اماکن متبرکه  که عموماً طلا و نقره ھستند. 

پرستش این اشیای مرده بت پرستی محسوب نمی شود ولی عشق عرفانی به امام معرفت و محبت که مظهر شفاعت و کرامت و روح و معنویت و ھدایت قلبی است بت پرستی محسوب میشود؟! این یک رسوائی آشکار است  

کتاب پدیده شناسی توحیدی تألیف استاد علی اکبر خانجانی


  
  

خود را بشناسیم (قسمت چهارم)
 
29-یک فرد یا جامعه بی خود، موجودی دزد، بلعنده و آدمخوار است و در آخرالزمان که این بی خودی محسوستر و رسواتر است این درندگی هم هولناکتر می شود که بصورت قتل درون خانواده ها تا جنایات اجتماعی و سرکوبگری حکومتی روزافزون خودنمائی می کند.
 
30-نیهیلیزم (نیست انگاری) که روح و فلسفه حاکم بر افراد و اقوام و فرهنگها در آخرالزمان است بمعنای پذیرش جبری این بی خودی است که قیامتش برپا شده و هیچ راه گریزی ندارد. و لذا این بی خودی تبدیل به مذهب و مسلک و ایدئولوژی می شود که نیچه نخستین پیامبر نیهیلیزم در عصر جدید است.
 
31-انسان بی خودی که میخواهد بی خودیش را سرمایه هویتی سازد و به نمایش بگذارد تبدیل به دیوانه ای نابودگر و خطرناک می شود که به آب و آتش می زند و همه اطرافیان و زیردستانش را با خود هلاک می سازد. از این نوع آدمیان بخصوص در آخرالزمان که عصر آزادیهاست به وفور یافت می شوند.
 
32-حاکمیت جباران جز بر توده های بی خود نیست از طریق این ستم بری احساس خودی می کنند.
 
33-همه حکومتها بر روی زمین و در طول تاریخ، حاکمیت شیاطین بر مردمان بی خود بوده است.
 
34-انسان خودآ تحت سلطه هیچ حاکمیتی درنمی آید جز حاکمیت خداوند!
 
35-قیامت آخرالزمان، قیامت انسان بی خود و بی خودیهای رنگارنگ بشر است. و لذا در این قیامت منکران بهر  وسیله و دسیسه و نمایش و سند و مدرک و عنوان و القاب دینی و علمی و هنری و فنی و سیاسی می آویزند تا بی خودی خود را پنهان دارند و برای این نابودگی، خودی پدید آورند و لذا امروزه عصر هزاران دسیسه و مکر و نمایش نو به نو است تا سر حد سلاخی اعضاء و جوارح و صورت خود جهت پنهان داشتن بی خودیهای رسوا شده!
استاد علی اکبر خانجانی ( مقاله خود را بشناسیم)


  
  

دو قلوها (3): ( هر یک از این دو علت دیگری می باشد)

کبر و کم روئی 

زهد نمائی و زیاده خواهی 

آرامش و ایمان

هنر فروشی و فحشاء 

ترشروئی و ریاکاری

بدن نمائی و رخوت

حجاب نمائی و شرارت 

دکوراسیون و ناپاکی

حکومت ستیزی و حق ناشناسی

خودشیفتگی و بیقراری

بیماری و بیعاری

شیطنت و کابوس

مرده پرستی و بی دینی

غرور و خودآزاری

اسطوره پرستی و ابتذال 

تردید و صبر

یقین و قهر

پرکاری و خودگریزی

حق پرستی ذهنی و حق کشی

تقلید و سلطه

آزادیخواهی و دیکتاتوری

تبلیغ و توطئه

عادت و بیهوشی


از کتاب اینست انسان تألیف استاد علی اکبر خانجانی (ص 133)


  
  

دو قلوها (1):

عذاب و نماز نمایشی 

نفرت و چاپلوسی

عیش و شقاوت

پول و جنون

ترحم و ریا

خیانت و خرافه

بصیرت و خموشی

ترس و تبهکاری

صدق و از خودگذشتگی

عقل و سلامت

حسادت و زنا

افتراء و ابتلاء

زن بارگی و دزدی

خودشناسی و عدالت

مکر و لودگی

دوستی و بی نیازی

دوزخ و بدخوابی

پلیدی و بی اعتمادی

زجر و رقاصی

حماقت و فریب کاری

حق پرستی و آرامش

پوچی و آرایش

بیچارگی و مردم داری

علم دروغین و زورگوئی

سنگ دلی و ثروت اندوزی

عداوت و کادوبازی

وسواس و پلیدی

خیرات به شکم سیران و حرام خواری

فال و فحشاء 

عربده کشی و گناه 

دروغگوئی و اضطراب

انتقام و پشیمانی

نبوغ و فقر

حقیقت و احساس پوچی

بدبینی و بیوفائی

ریاست و ریا

احتیاج و کینه

از کتاب اینست انسان تألیف استاد علی اکبر خانجانی (ص 133)

 


  
  

خود را بشناسیم (قسمت سوم)
 
20-هرگاه در میان قومی، فرد به مقام خودآئی برسد قیامت آن قوم برپا می شود که واقعه رویاروئی آحاد این قوم با خویشتن است. که در این قیامت تعداد اندکی عدم خود را تصدیق کرده و از خود به تمام و کمال توبه می کنند و به خودآئی جان وارد می شوند و مابقی مردم دچار انکار گشته و اسیر شقاوت و ذلت و عذاب عظیم می گردند تا در این عذاب از خود پاک شوند.
 
21-هر که خود را بر حق می داند شیطان است و رسوای زمانه و مطرود همگان!
 
22-تو همواره عین دشمن خویشی. پس دست از دشمنی بردار تا با دوست خود باشی.
 
23-اگر به یقین باور کردی که دشمنی جز خودت نداری بر آستانه خودآئی و لایق بهشت جانی!
 
24-چرا این حقایق ساده و آشکار تا این حد در میان اکثر مردمان مضحک و مطرود است؟ راستی و درستی این حقایق در دلهایشان تصدیق می شود ولی با ذهن خود به انکارش می پردازند چرا؟ زیرا ذهنشان بواسطه آموزه ها و باورهای موروثی و عاریه ای اشغال شده است که هیچ ربطی به خودشان ندارد. از آنجائی که "خود" دروغ است پس جز دروغ را باور نمی کند.
 
25-آنچه که اکثر مردمان آنرا خود می نامند بی خودی آنهاست که قلمرو اضداد و ابطال است. این همان بی خودی است که دربدر در دیگران و در صاحبان قدرت و ثروت و عیش در جستجوی خود است. این همان ستمبری است.  
انسان بی خود، یا انسان ستمگر است یا ستمبر.

26-مردم بی خود تلاش می کنند بواسطه ثروت و قدرت و آداب و رسوم و بازیها و جلوه گریها و عیش و تجلمات و تملکات خلاء و نابودگی این بی خودی را پر کنند و یا این بی خودی را از خود و دیگران پنهان دارند. این تلاش نهایتاً قومی را در انواع فساد و ستم و پوچی و ناامنی و فقارت و ذلت نابود می سازد و این غلبه و ظهور بی خودی است که در هر عصری یکبار اقوام بشری دچارش می شوند. و این قیامت بی خودی است!
 
27-انسان بی خود هر چه ثروتمندتر می شود فقیرتر می شود هر چه قدرتمندتر می شود حقیرتر می شود هر چه مشهورتر می شود مفتضحتر می شود و آنگاه که محبوب می شود جنایتکار می شود و عاقبت زیر پاهای مردمان بی خودتر از خودش له می شود.

 
28-انسان بی خود از طریق تملک و به گروگان گرفتن زیر دستان خود احساس خودی می کند و از حس نابودی میرهد. و وای بر حکومتی که متشکل از انسانهای بی خود است که ملتی را به گروگان خود می گیرد. و وای بر ملتی که بخاطر حداقل معاش خود تن به گروگان حاکمان خود می دهد چنین ملتی در درون خانواده مشغول گروگانگیری است. گروگان زن بدست مرد و گروگان فرزندان بدست زن!

 

استاد علی اکبر خانجانی


@khanjanyaliakbar 
www.khanjany.com 
akhar-zaman.com


  
  
   1   2   3   4   5      >