سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پیر طریقت ، آخرالزمان ، عاشق و معشوق ، علت بیماریها ، گیاه خواری و خام خواری ، سلامتی ، ظهور ناجی ، عشقبازی ، مریم مجدلیه ، مواد مخدر ، وقت ظهور ، انسان کامل ، امام زمان ، انتظار ناجی ، بیماریهای مسری ، خودکشی ، جوانان آخرالزمان ، تنهائی ، خودشناسی ، زن خانه دار ، زنان عارف ، خودشناسی و امامت ، تنهائی و رسوائی در آخرالزمان ، توحید و یگانگی ، جامعه امام زمانی ، جان-زندگی ، جنگ جهانی ، جنون و جنایت ، حضرت آدم ، حضرت عشق ، حضور خداوند ، حقوق زن ، حقیقت ، حلقه مفقوده داروین ، حکمت و طب ، حکومت عرفانی ، خانه داری ، خدمت به پیر ، خرابات مغان ، خوشبختی ، خیانت در دوستی ، دجال ، دخان ، درمان طبیعی ، دلیل بیماری ، دوست پسر و دوست دختر ، رابطه ، رابطه با عارف ، رابطه زن و شوهر ، رابطه زن و مرد ، رابطه زناشوئی ، رزق حلال ، رشد ، روح-انسانیت ، زایمان طبیعی ، بیکاری زن ، پایان جهان ، پرستش ، پزشکی مدرن ، پست مدرن ، انتقامجویی و خودکشی ، انسان مومن ، امام هدایت ، انتخاب همسر ، پیر عارف ، پیر کیست؟ ، پیرطریقت ، پیشگیری از اعتیاد ، تبعیض و عدالت ، تحول شخصیت ، ترس از ازدواج ، ترس از فقر ، ترس از مرگ ، تمارض ، تمکین جنسی ، تناسخ و حلول ، انگیزه ازدواج ، اولیای الهی ، بچه دار شدن ، بدبختی ، بدبینی و نفرت ، برابری زن و مرد ، برزخ ، بیماری ، بیماری زنان ، بیماری گوارشی ، بیماری مسری ، آزادیخواهی ، ابلیس ، احساس ایمنی ، احساس تنهائی ، ازدواج ، ازدواج سنتی و مدرن ، اطاعت ، اعتیاد-تجمل پرستی ، اعتیاد-چاپلوسی-تکبر ، اعتیاد-مواد مخدر ، کبر و غرور ، کتاب جدید استاد ، کتابهای صوتی ، کمال ، کمبود محبت ، کیمیا ، مولوی-شمس ، ناجی موعود ، نیهیلیزم ، هایدگر ، هضم غذا ، مسیح ، ممکن ، عقد ازدواج ، علائم پزشکی ، ظهور ناجی موعود ، ظهور کلمه ، عاشق بودن ، سلامتی و امنیت ، سن بلوغ ، شمس و مولوی ، شیخ صنعان ، شیمی درمانی ، شکست عشقی ، صوفی ، ظلم زناشوئی ، عاشق کیست ، عبادت عملی ، عرفان ، عرفان نظری ، عشق ، عشق جلالی ، عشق جوانی ، عشق حقیقی ، عشق زن و مرد ، عشق ضد عشق ، عشق عرفانی ، عشق و غیرت ، عشق و محبت و خیانت ، لیلی و مجنون ، ماهواره و اینترنت ، محبت شوهر ، محبت و خیانت ، مخلصین ، مدرنیته ، مراد و مرید ، مرگ ، مرید و مراد ، مریدی پیر طریقت ، علت خودکشی ، علت فحشاء ، علل خودکشی ، علم آخرالزمان ، غده_سرطانی ، فرار از تنهائی ، فروپاشی خانواده ، فقر اقتصادی ، فلسفه خودکشی ، قانون ، قانون عشق ، قلم-آفرینش ، قیامت ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :55
بازدید دیروز :82
کل بازدید :101572
تعداد کل یاداشته ها : 906
103/2/20
1:24 ع

محبت و شغل معلمی

1461- معلمین با محبت نیز در تعلیم و تربیت شاگردان خود موفقترند و گاه یک معلم اهل محبت سرنوشت آینده شاگردان خود را متحول می سازد زیرا قلوبشان را مخاطب قرار می دهد.

1462- معلمی که حرفه اش را فقط بعنوان شغل برگزیده باشد خیانت بزرگی مرتکب شده است زیرا فرزندان مردم را از تعلیم بیزار می کند و بر مسئولین آموزشی است که در استخدام معلمین از این منظر دقت کافی داشته باشند.

1463- در جامعه ای که در آن حرفه معلمی و تدریس بعنوان آخرین شغل از سر ناچاری برگزیده می شود، به سوی جهل و جبر و نفرت و شقاوت می رود.

از کتاب مذهب اصالت عشق تألیف استاد علی اکبر خانجانی جلد اول


  
  

487- جناب ابلیس در حقیقت عشق بین خدا و آدم را انکار و کفران نمود و سجده نکرد زیرا آدم خلیفه خدا شده بود و ابلیس نور و روح خدا را در آدم دید و لذا گفت من نمی خواهم به خدایم شرک بورزم و از مشرکان باشم یعنی ابلیس از خود خدا هم مقدس تر شده بود و موحدتر. این بود که به کل کافر و ملعون گردید.

پس می بینیم که ابلیس بر خلاف تصور عامه مردم و اکثر علمای شرع، موجود شرور و عربده کش و عرق خوار و مفسد نیست بلکه خر مقدس است و در فهم توحید مشکل دارد. و اگر قرار باشد که توحید ابلیسی محقق شود بایستی بساط کل جهان هستی برچیده شود و از جمله خود ابلیس هم نابود گردد. ابلیس وجود را نمی فهمد. پس ابلیسیت همان حماقت است و هر که عشق را نمی فهمد دچار این ابلیس است.

از کتاب مذهب اصالت عشق (جلد دوم ) تألیف استاد علی اکبر خانجانی


  
  

34 -باب خشم  
  
سلسله اعصاب ، رابط سلولها و اعضاء و جوارح وجود آدمی هستند .

 پس آدم عصبانی کسی است که روابط درونی او با خودش دچار تشنج و اختلال می شود ولی به علت اختلال رابطه اش با انسانهای دیگر .

 یعنی انسان در تضاد با دیگران با خودش به تضاد می رسد و این تضاد موجب خشم و عصبیّت است .  
  
این حقیقت آشکار نشان می دهد که انسان خشمگین کسی است که مقیم در دیگران است و لذا دیگران می توانند با او درگیر شوند و آزارش دهند حتی در حالیکه او هیچ رابطه بیرونی با دیگران ندارد ولی روحش در دیگران است و لذا 
آرامش ندارد و هر کسی می تواند او را در خودش شکنجه دهد زیرا وجودشان را تسخیر کرده است و این تسخیری متقابل است .  
  
آدمهای عصبی کسانی هستند که با خود درگیرند . 

ولی حقیقت اینست که هیچ کس با خودش دعوا نمی کند بلکه با کسانی که در او حضور دارند درگیر می شود .  
  
تا کسی در درون تو نباشد نمی تواند تعادل درونی تو را بهم ریزد حتی اگر از بیرون بر تو تیغ بکشد پس خانه وجود دیگران را ترک کن و به خانه وجود خودت باز گرد و بیگانگان را از خانه وجودت بران تا صاحب وجود خود باشی و دچار وسواس ناس و خناس نباشی .

برگرفته از کتاب اخلاق عرفانی اثر استاد علی اکبر خانجانی


  
  


مسیح، ظهور، آخرالزمان، ناجی، 

929- ... ولی اسلام تنها دینی است که پیروانش دارای شریعت عملی هستند و این حداقل نشان محبت مسلمین نسبت به پیامبرشان است. و لذا آنانکه اسلام را دین شقاوت و مسیحیت را دین رحمت می خوانند منظورشان جز اصالت لاابالیگری و فساد اخلاقی تقدیس شده تحت عنوان شفاعت مسیح نیست. گوئی که تقوا شقاوت است و تجاوز و فحشاء هم رحمت است. همانطور که مقاومت مردم فلسطینی در وطنشان شقاوت و تروریزم خوانده می شود ولی بمباران و تسخیر کشورهای اسلامی بواسطه غرب، رحمت محسوب می شود.

--------------

500- آخرالزمان، تاریخ عشق است. و آیا می دانی قیامت این عشق چگونه برپا می شود. البته با ظهور جهانی امام و پیامبر عشق یعنی مهدی و مسیح. ولی آیا زمینه مردمی و جهانی این ظهور چگونه در قلوب بشریت مهیا می شود؟ همه اولیای امام بر روی زمین، مردمان را از دل خویشتن بیرون می رانند و بخودشان وا می نهند و بدینگونه بناگاه بحران و اضطراب و ناامنی و وحشت کل جهان بشری را فرا می گیرد. و آنک عطش نیاز به ناجی از فرط احساس نابودی حاصل از بازی با عشق!

---------------------

648- اینکه رسول اکرم (ص) می فرماید که مومن اگر اراده کند کوهها را بحرکت در می آورد مختص عاشقان است. ولی مومن عاشق با دنیا و اهلش کاری ندارد. و لذا کراماتش فقط برای دیگران است. این پاسخ به ملایان بنی اسرائیل است که بر پای صلیب به مسیح (ع) می گفتند که: اگر راست می گوئی پس چرا خودت را از صلیب آزاد نمیسازی؟ آنها درک نمی کردند که این صلیب آزادی اوست و لذا پس از او پیروانش همه با صلیب زندگی می کنند تا از اسارت دنیا آزاد باشند. هر چند که خدایش از صلیبش آزاد نمود که «او را نه مصلوب کردند و نه کشتند بلکه امر بر آنان مشتبه شد» قرآن-

---------------------

230- روایتی از حضرت مسیح(ع) می فرماید: بسیاری مرا فرشته صلح می دانند در حالیکه من تیغ حق هستم که بر هر رابطه ای فرود می آیم و اگر طرفین رابطه مرا تصدیق کنند بخشوده شده و در رحمت و صلح قرار می گیرند و اگر مرا تکذیب نمایند از هم گسسته می شوند. 


از کتاب مذهب اصالت عشق تألیف استاد علی اکبر خانجانی

 


  
  

فلسف? دوزخ 

نانش می دهی گازت می گیرد. آبش می دهی فحش می دهد. محبتش می کنی تو را محتاج و دریوز? خود می پندارد. در قبال زشتی هایش سکوت و ستّاری می کنی تو را احمق می خواند در قبال جفایش، وفا می کنی تو را ترسو می نامد. تیمارش می کنی طلبکارت می شود و تو را نهایتاً تنها دشمن خودش می یابد و انتقام می ستاند. حال اگر فریبش دهی، به او ستم کنی، او را به لجن بکشی و به ذلّت بیندازی آنگاه قدر تو را می داند و از تو سپاسگزار است و تو را دوست خود می داند و خود را به پای تو می اندازد. این همان بشر کافر است. 

پس چنین موجودی ذاتاً طالب عذاب است و با عذاب آرام می گیرد و تاب تحمّلِ رحمت و عزّت را ندارد. این نیاز بشری موجب پدید آمدن دوزخ است که بدست خودش بنا می شود. به همین دلیل بهشت طبیعت بدست بشر ویران شد و دوزخِ صنعت در این ویرانی پدید آمد و بشر را از همه سو فرا گرفت.

دوزخ، فلسف? کفر ذاتی بشر است. بشری که تاب تحمل بهشت عزّت و سلامت و رحمت را ندارد و دیوانه می شود و بجان کسانی می افتد که این بهشت را برای او ممکن کرده اند.

 کفر همان عداوت ذاتی بشر نسبت بخودش می باشد. کفر همان نبرد بشر برعلیه هستی خویشتن است. کفر همان اراده به تخریب و تباهی و نابودی جهان و خویشتن است و دوزخ تنها درمان آن است . 

کتاب دائرة المعارف عرفانی جلد دوم تألیف استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب صوتی (1) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (2) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (3) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (4) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (5) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (6) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (7) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (8) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (9) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (10) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (11) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (12) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (13) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (14) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (15) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (16) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (17) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (18) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (19) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (20) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب صوتی (21) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)

کتاب دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان،دین،شریعت،تشیع،قرآنی)


  
  
<      1   2   3   4   5      >