سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دست از گناه برداشتن آسانتر تا روى به توبه داشتن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پیر طریقت ، آخرالزمان ، عاشق و معشوق ، علت بیماریها ، گیاه خواری و خام خواری ، سلامتی ، ظهور ناجی ، عشقبازی ، مریم مجدلیه ، مواد مخدر ، وقت ظهور ، انسان کامل ، امام زمان ، انتظار ناجی ، بیماریهای مسری ، خودکشی ، جوانان آخرالزمان ، تنهائی ، خودشناسی ، زن خانه دار ، زنان عارف ، خودشناسی و امامت ، تنهائی و رسوائی در آخرالزمان ، توحید و یگانگی ، جامعه امام زمانی ، جان-زندگی ، جنگ جهانی ، جنون و جنایت ، حضرت آدم ، حضرت عشق ، حضور خداوند ، حقوق زن ، حقیقت ، حلقه مفقوده داروین ، حکمت و طب ، حکومت عرفانی ، خانه داری ، خدمت به پیر ، خرابات مغان ، خوشبختی ، خیانت در دوستی ، دجال ، دخان ، درمان طبیعی ، دلیل بیماری ، دوست پسر و دوست دختر ، رابطه ، رابطه با عارف ، رابطه زن و شوهر ، رابطه زن و مرد ، رابطه زناشوئی ، رزق حلال ، رشد ، روح-انسانیت ، زایمان طبیعی ، بیکاری زن ، پایان جهان ، پرستش ، پزشکی مدرن ، پست مدرن ، انتقامجویی و خودکشی ، انسان مومن ، امام هدایت ، انتخاب همسر ، پیر عارف ، پیر کیست؟ ، پیرطریقت ، پیشگیری از اعتیاد ، تبعیض و عدالت ، تحول شخصیت ، ترس از ازدواج ، ترس از فقر ، ترس از مرگ ، تمارض ، تمکین جنسی ، تناسخ و حلول ، انگیزه ازدواج ، اولیای الهی ، بچه دار شدن ، بدبختی ، بدبینی و نفرت ، برابری زن و مرد ، برزخ ، بیماری ، بیماری زنان ، بیماری گوارشی ، بیماری مسری ، آزادیخواهی ، ابلیس ، احساس ایمنی ، احساس تنهائی ، ازدواج ، ازدواج سنتی و مدرن ، اطاعت ، اعتیاد-تجمل پرستی ، اعتیاد-چاپلوسی-تکبر ، اعتیاد-مواد مخدر ، کبر و غرور ، کتاب جدید استاد ، کتابهای صوتی ، کمال ، کمبود محبت ، کیمیا ، مولوی-شمس ، ناجی موعود ، نیهیلیزم ، هایدگر ، هضم غذا ، مسیح ، ممکن ، عقد ازدواج ، علائم پزشکی ، ظهور ناجی موعود ، ظهور کلمه ، عاشق بودن ، سلامتی و امنیت ، سن بلوغ ، شمس و مولوی ، شیخ صنعان ، شیمی درمانی ، شکست عشقی ، صوفی ، ظلم زناشوئی ، عاشق کیست ، عبادت عملی ، عرفان ، عرفان نظری ، عشق ، عشق جلالی ، عشق جوانی ، عشق حقیقی ، عشق زن و مرد ، عشق ضد عشق ، عشق عرفانی ، عشق و غیرت ، عشق و محبت و خیانت ، لیلی و مجنون ، ماهواره و اینترنت ، محبت شوهر ، محبت و خیانت ، مخلصین ، مدرنیته ، مراد و مرید ، مرگ ، مرید و مراد ، مریدی پیر طریقت ، علت خودکشی ، علت فحشاء ، علل خودکشی ، علم آخرالزمان ، غده_سرطانی ، فرار از تنهائی ، فروپاشی خانواده ، فقر اقتصادی ، فلسفه خودکشی ، قانون ، قانون عشق ، قلم-آفرینش ، قیامت ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :60
بازدید دیروز :82
کل بازدید :101577
تعداد کل یاداشته ها : 906
103/2/20
2:8 ع

عشق محمدی

1 -اگر آدمی ھنر عشق ورزی روحانی با جهان و جهانیان را در عالم خاک بیاموزد زمین را بهشت موعود می سازد .  
  
2 -تمام بدبختی و دردھای آدمی در زندگی دنیا حاصل ابتلای روح به ماد?? جهان است .  
  
3 -روح آدمی در حیات خاک به تملک و تمسخر جهان درمیآید و اینست راز ھم? مفاسد و عذابهای ویرانگر انسان در جهان.  
  
4 -ھم? مالکیت ھای مادی و معنوی و عاطفی آدمی در جهان عملاً تملک وجودش بواسط? جهان است و این راز ھم? زجرھای او در جهان است .  
  
5 -ھم? مالکیت ھا و تعلق ھا نهایتاً تبدیل به مالکیت عاطفی و قلبی می شود و حتی مادی ترین مالکیت ھا تبدیل به انواع عشق می شود مثل عشق به آب و خاک و زادگاه و امثالهم .  
  
6 -و اما شدیدترین و عمیق ترین مالکیت ھا ھمان تعلقات عاطفی در رابطه با سائر انسانهاست مثل عشق به معشوق و ھمسر و فرزند که عرص? اشد عذابها و تباھی ھا است .  
  
7 -حقیقت اینست که انسان ھرگز مالک نیست بلکه مملوک است . مالکیت از ھر نوعی یک توھّم دروغین است .  
  
8 -و اما آدمی چگونه می تواند در حیات دنیا دوست بدارد و برخوردار باشد و لذت ببرد و تعالی یابد و تباه نگردد و نهایتاً به نفرت و عداوت با عالمیان نرسد .  
  
9 -دوست داشتن و عشق ورزیدن بدون زجر و عداوت و بدون مالکیت و تسخیر و ابتلا، بدون سلطه و ستم گری و ستم پذیری: اینست مسئل? انسان در جهان !  
  
10 -به زبان ساده دوستی و عشق ورزی بدون واسط? تن و تصرف جسمانی و ابتلای نفسانی : اینست راه نجات !

از کتاب یکبار دگر محمد ص تألیف استاد علی اکبر خانجانی

——————-

همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام

https://t.me/khodshenasi4

 

کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks


  
  

آیا اسلام دین جنگ است؟
یکی از بزرگترین تهمتهای ناحق به دین اسلام همانا جنگ طلبی بوده است و از ناحق و رسوا بودن این تهمت همین بس که جنگ طلب ترین و متجاوزترین افراد و جریانات چنین تهمتی را زده اند یعنی استعمار غرب و امپریالیزم جهانخوار که حتی آزادی و دموکراسی دروغین خود را هم بواسطه بمباران به ملل هدیه می کنند. 

در قرآن کریم هر کجا که سخن از ایمان آورده است بلافاصله دعوت به (عمل صالح) است و این آیه و معنا در جای جای قرآن حضور دارد. و اما عمل صالح چیست؟ به زبان ساده یعنی عملی که در سمت صلح با جهان و جهانیان باشد و فرد مؤمن را به صلح و وحدت با جهان و کل بشریت بکشاند. همانطور که در عرفان اسلامی هم انسان کامل انسانی در صلح و اتحاد با جهان است. در هر کجای قرآن هم که سخن از جهاد و قتال است مربوط به جنگ طلبان و دشمنان صلح است. 

و مؤمنان مأمورند که اول خود را به صلح با جهان برسانند و سپس دشمنان صلح را اول به نصیحت و مذاکره و سپس با جهاد جنگ مجبور به صلح نمایند. اسلام دین صلح و اسلام و تسلیم است و هر کسی با اقرار به شهادتین به آسانی بر این دین وارد می شود و حتی کسی حق ندارد منویات باطنی او را مورد تفتیش قرار دهد. 

اسلام حتی فحاشی به دشمن را در میدان جنگ حرام کرده است. حقوق جنگی و جهادی اسلام نیز یک کرامت و معجزه ای حیرت آور است. همه جنگهای صدر اسلام تدافعی و یا خنثی کننده دسیسه های دشمنان و متجاوزان بوده است. فقط صهیونیست ها اسلام را دین جنگ می خوانند یعنی کسانی که حتی کودکان را با گلوله می زنند.

از کتاب دائرةالمعارف عرفانی جلد 5  تألیف استاد علی اکبر خانجانی

——————-

همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام

https://t.me/khodshenasi4

کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks


  
  

جنگ بین اقوام و ملل و گروهها و ...

30- امروزه جنگ بین اقوام و ملل و گروهها و مذاهب و طبقات اجتماعی و خانواده ها و زن و شوهرها که به اوج خود در تاریخ رسیده است حاصل شباهت فزاینده بین آنهاست تا آنجا که هسته مرکزی جوامع یعنی خانواده ها کانون اشد نفرتها هستند و این حاصل برابری زن و مرد است که اساس همه شباهتها و نفرت هاست که البته این برابری امری صرفاً صوری و تقلیدی است و نه برابری حقوق انسانی.

از کتاب پدیده شناسی هویت انسانی تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 101

========
@khodshenasi4
@khanjanyaudiobooks   کتابخانه صوتی

==========

همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام

https://t.me/khodshenasi4

کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks


  
  

37 – وظایف واجب والدین در تعلیم و تربیت فرزندان امور ذیل می باشند:

الف– راستگوئی و بی ریائی پیشه نمودن با فرزندان و آنها را به طریقی وادار به دروغ ننمودن و ھمواره خطرات دروغ را به آنها یادآوری کردن.
 ب– آداب اخلاقی را در حریم خانه رعایت نمودن.
ج– دعوت کردن فرزندان در سنین عقل و بلوغ به دین خدا و آداب اخلاقی بی ھیچ تهدید و تطمیعی .
د– به میزانی که فرزندان به آموزش میل نشان می دھند امکان آن را فراھم ساختن بی ھیچ تهدید و تطمیعی.
ه– فرزندان را دعوت به قناعت و ساده زیستی نمودن.
و– در سر آغاز جوانی فرزندان را به ازدواج ترغیب کردن و آنها را تا حدّ امکان در این امر یاری نمودن و آنها را در انتخاب ھمسر آزاد گذاشتن و راھنمائی کردن.
ز– تنبیه نمودن معقول فرزندان در سلسله مراتب آن تا حدود تشخیص عقلی فرزندان آن ھم پس از تذّکر و نصیحت لازم.
ح– فرزندان را از پُر خوری و بازیگری زیاده از حد باز داشتن. 
ط– فرزندان را به چشم اموال خصوصی خود نگاه نکردن و برای آیند?? آنها در نزد خود و برای خود سرمایه گذاری مادّی یا معنوی نکردن. 

از کتاب چه باید کرد تألیف استاد علی اکبر خانجانی

==========

همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام

https://t.me/khodshenasi4

کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks


  
  

فلسفه نیچه و انسان کامل
نیچه فیلسوف شهیر آلمانی تعریفی از انسانیت عرضه می کند که عین تعریف انسان کامل در عرفان اسلامی است: انسان آن است که بر خویشتن فائق آید پس این عین خود – براندازی در همه جنبه های وجود است که در مرکز آن اراده قرار دارد. نیچه از یکسو جهان هستی و حق انسان را قدرت اراده و اراد? به قدرت می داند و از سوی دیگر انسان برتر و ابر انسان را کسی می داند که این اراده و قدرت را در خود نابود کند و بر خویشتن مسلط شود. 

یعنی خود را نابود کند و آنگاه بر این نابودی شاهد باشد و از آن حراست کند و به آن افتخار نماید. این تعریف انسان برتر عین تقدیس تراژدی است منتهی با این تفاوت که انسان بایستی به استقبال تراژدی برود و آنرا بپرستد و به مصیبت و شکست و بدبختی و ناکامی و خیانت دنیا بخندد و نهایتاً به خودش بخندد و این نابودی را نیز به سخره گیرد نه اینکه تقدیس نماید و خود را شهید معرفی کند. این همان معنای نهایی نیهیلبزم است: انسانی که بر خویشتن می خندد در مقابل خدا. 

این خنده ای نیمه تمسخر و نیمه افتخار است. انسان بایستی با آن کس یا نیرویی که او را نابود می کند همسو و دوست باشد. انسان آن است که نابود کننده اش را بپرستد یعنی خدایش را. زیرا کسی که انسان را به وجود آورده حق نیز دارد تا نابودش کند. ماسکی که احساس و ادعای خدایی و جاودانگی دارد باید بر خود خنده کند. 

آنچه که باقی می ماند وجود نیست بلکه یاد وجود است. این یاد همان جاودانگی است هرچند که تماماً درد و داغ و شکست و فراق و خیانت است. ولی به قول شاعر: فقط زخمها جاودانه اند پس خوشی ها و پیروزیها جملگی بی ریشه و مقطعی و از یاد رونده اند. جاودانگی همان یاد زخم است. آنچه که انسان را جاوید می کند شهامت نابود شدن و قدرت فناپرستی خویش است: عشق

دائرةالمعارف عرفانی جلد 3 تألیف استاد علی اکبر خانجانی
========
@khodshenasi4
@khanjanyaudiobooks   کتابخانه صوتی

==========

همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام

https://t.me/khodshenasi4

کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks

 

@khanjanyaudiobooks
https://t.me/ezdevajvaeshgh/2228


  
  
<      1   2   3      >