فلسفه ازدواج موقت
شاید هیچیک از احکام شرع اسلامی تا اینقدر مستمسک تبلیغات دشمنان اسلام نبوده که مسئل? متعه یا ازدواج موقت بوده است و نیز مسئل? تعدّد همسر برای مردان. و بنظر میرسد کسی نیست که از آنان بپرسد که مسئله دوستی های بین جنس مخالف در فرهنگ غرب که از اصول نهادینه شد? این تمدن است پس معنایش چیست و فرقش چیست.
معنایش همانست ولی فرقش در حقّ بچه کشی در رحم است و رها کردن کودکان در خیابان و نیز رها کردن زن هر گاه که دوست دختر لوندتری از راه رسید. در واقع فرق این واقعه در حق و حقوق زن و فرزند است. یعنی آنچه که دشمنان اسلام را برعلیه این نوع ازدواج به جنون انداخته دفاع اسلام از حقوق زن و فرزند است. پس واضح است که داعیان اصلی و پس پرد? این عداوت مردان بولهوس و بیرحم هستند که این زمزمه را به زنان احمق تلقین می کنند که: «واویلا که حق شما در اسلام ضایع می شود!» زیرا کودک نیز حق زن است زیرا مادریّت یک حق فطری و واجب برای زن است.
پس در فلسف? دوستی های غیر متعهّد تماماً حقّ زن است که نابود می شود که مهمتر از هم? این حقوق ، همانا حق شرافت وعصمت وعزت اوست که از بین می رود و از او یک کالای محض جنسی می سازد ، یک روسپی محترم! و احترامش از جانب مردان وحشی، از بابت مجانی بودن آن است. و نام این روسپی گری مجانی هم بسیار مقّدس است: آزادی!
زن تحت همین عنوان بود که به اسارت ابدی بند تنبان مرد افتاد. ازدواج موقت بهرحال، خواه ناخواه یکی از محصولات این تمدن مدرن است. اگر در عصر قدیم فقط در مواردی بعنوان تنها راه حل بکار گرفته می شد امروزه تنها راه ادام? بقاست. بسیار جای تأسف است که کشور ما نیز تحت تأثیر تبلیغات حقوق بشری بالاخره نتوانست ازدواج موقت را رسمیّت بخشد و تبدیل به نهادی اجتماعی و مشروع سازد و لذا همین امر یکی از علل رشد فحشاء و فساد شده است و بصورت امری قاچاق عمل می شود و بدینگونه غرب توانست این شقاوت را به ما هم تحمیل کند و ما هم پذیرفتیم تا مبادا که نام ما در جرگ? غیر متمدنها و وحشی ها به ثبت برسد و برعلیه ما قطعنامه صادر شود.
یعنی این تهاجم فرهنگی را پذیرفتیم و در حال نهادینه کردنش هستیم تا از قافل? تمدن غرب عقب نباشیم. تجربه نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق ازدواجهای موقت، تبدیل به ازدواج دائم می شود بشرطی که قاچاق محسوب نگردد و رسمیت حقوقی وعرفی داشته باشد. فرق باطنی متعه از دوستی های فاسقانه، در نام خدا و حضور او بعنوان شاهد است. حذف این نام موجب تباهی وغایت تیره بختی بشر و مخصوصاً زن گردیده است: ازدواج خدائی وغیر خدائی.
کتاب دائرةالمعارف عرفانی جلد دوم – خودشناسی شرعی-تألیف استاد علی اکبر خانجانی
==========
همه کتابها و مقالات خودشناسی و عرفان در تلگرام
کتابخانه صوتی : https://t.me/khanjanyaudiobooks
@khanjanyaudiobooks
https://t.me/ezdevajvaeshgh/2228