مالیخولیای پزشکی (18) درد بی دردی علاجش آتش است
در واقع بشر در حیات بهشتی اش در آغوش طبیعت بتدریج مسئله دار گردید و شاکی شد و بقول معروف حوصله اش سر رفت و دچار تورم زمان گشت زیرا دچار سهویت و غفلت از حق وجودش شده و خداوند را از یاد برده بود و لذا با خودش به بن بست و پوچی رسیده بود و مترصد راه خروجی از این وضع بود. در واقع بشر ایمانش را از دست داده بود و لذا هیچ انگیزه ای برای آن حیات بی درد سر نداشت و مبتلا به درد بی دردی گشته بود که علاجش آتش بود. علی (ع) می فرماید: "اگر همه مردمان جهان، مومن می بودند هرگز شهری بنا نمی شد." . حضرت رسول اکرم (ص) نیز می فرماید: "طالبان کسب معرفت علی لایق حیات بهشتی هستند." از این دو کلام می توان راز خروج بشر از حیات بهشتی در آغوش طبیعت را درک نمود و نیز علت پیدایش صنعت و شهرهای مدرن را و راز آتش پرستی بشر را که همان صنعت پرستی در مقابل طبیعت است.
از کتاب مالیخولیای پزشکی تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 16
#پزشکی
#درمان_بیماری
#علت_بیماری
#زندگی_بهشتی
#زندگی_صنعتی
#کتاب_صوتی_مالیخولیای_پزشکی
http://khodshenasi.net/56-malikholiaye%20pezeshki%20(2).mp3
56- کتاب صوتی (1) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (2) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (3) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (4) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (5) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (6) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب صوتی (7) مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
56- کتاب مالیخولیای پزشکی (فلسفه طبّ) - 1384 (Melancholy of medicine)
مذهب اصالت عشق (586) نظر ابن عربی در خصوص سلوک روحی عرفا
586- ابن عربی که حامل علم لدنی است در فتوحاتش هر یک از اولیاء و اقطاب و خلفای روی زمین را به لحاظ قلبی و روحی متصل به یکی از انبیای الهی می نامد و لذا سخن از سلوک نوحی و یونسی و ادریسی و ابراهیمی و اسماعیلی و ایوبی و موسوی و یوسفی و یحیوی و عیسوی و محدی می باشد. و این جز بواسطه عشق به این بزرگان ممکن نیست که این عشق البته عشق به حقیقت است در جلوه ها و مجاری گوناگون حیات و هستی انسانی که البته هر یک مظهر یکی از اسمای ذات حق است مثل الحکیم، العادل، المومن، الحبیب، الغفور، الرحیم، الکریم، الشافی، الرزاق، الحق، و امثالهم.
از کتاب مذهب اصالت عشق تألیف استاد علی اکبر خانجانی جلد اول
#عشق
#سلوک_عرفانی
#ابن_عربی
#کتاب_صوتی_مذهب_اصالت_عشق
http://khodshenasi.net/130-mazhab%20esalat%20eshgh%20jeld1%20%20(6).mp3
130- کتاب صوتی (1) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (2) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (3) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (4) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (5) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (6) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (7) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (8) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (9) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (10) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (11) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (12) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (13) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (14) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (15) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (16) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (17) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب صوتی (18) مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
130- کتاب مذهب اصالت عشق (اسرار عشق قرآنی) جلد اول - 1390 (PRINCIPLE OF PUER LOVE 1)
ایدئولوژی هزاره سوم «نیهیلیزم» (6) انواع نیهیلیزم
ولی عشق مد نظر ما یک عشق عرفانی است و اتفاقاً افراط در عشق شهوانی غیر متعهد خود از علل پیدایش نیهیلیزم عاطفی است. ژرژ سوروکین بزرگترین جامعه شناس جهان کمونیزم و امپریالیزم نیز در اواخر عمرش تنها راه نجات بشر در این دوران را عشق عرفانی میداند که در مطالعه ادبیات عرفان اسلامی کشف کرده است.
برای مطالعه و درک جامعتر این پدیده می توان نیهیلیزم را به قلمروهای متفاوت تقسیم نمود: نیهیلیزم فلسفی، عاطفی، اخلاقی، اقتصادی، هنری، سیاسی، علمی، فنی، طبی، دیپلماتیک و نیهیلیزم مذهبی و عرفی.
از کتاب دائرة المعارف عرفانی جلد دوم تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 45
#آخرالزمان
#نیهیلیزم
#پوچی
#عشق_عرفانی
#کتاب_صوتی_آخرالزمان
http://khodshenasi.net/daeratolmaarfe%20erfani%202%20%20(04).mp3
کتاب صوتی (1) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (2) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (3) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب صوتی (4) دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
کتاب دائرة المعارف عرفانی 2 (فلسفه قیامت وآخرالزمان)
_
مبانی خودشناسی (19) حالات و احساسات (دل شناسی) (نفس ملهمه)
آنچه که در وجود آدمی دل نامیده می شود که کانون عشق و نفرت و احساسات و الهامات است و در همه فرهنگهای ملل مد نظر است و کانونش در سینه است، آن قلب گوشتی نیست هر چند که تحت تأثیر آن است. بلکه کانون اصلی آن در سینه درست وسط جناق سینه و آن نقطه فرو رفته در وسط سینه می باشد که البته هیچ عضو خاصی در سینه آنرا نمایندگی نمیکند و گویی نقطه خالی و تهی از هر چیزی در وسط سینه است که دل نامیده میشود و همه امور زندگی در این نقطه احساس میشود.
احساس یعنی یک پیام و فهم گنگ و خاموش همچون یک اشاره یا یک نگاه. اینست که ذهن انسان وظیفه ای بزرگتر از این ندارد که این پیام خموش را گویا و ترجمه کند و تبدیل به معرفت سازد.
اینست که دل را کانون الهامات غیبی می دانیم و آنرا قلمرو نفس ملهمه می نامیم که عالیترین حد این الهام وحی و اشراق است همانطور که می تواند وحی و الهامات شیطانی هم باشد. ...
از کتاب مبانی خودشناسی تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 32
#خودشناسی
#غرایز
#دل
#نفس_ملهمه
#حال
#کتاب_صوتی_مبانی_خودشناسی
http://khodshenasi.net/61-mabani%20khod%20shenasi%20erfani%20(3).mp3
مبانی خودشناسی (18) عافیت یا راحت طلبی
غریزه عافیت یا راحت طلبی و حب جان و تنبلی اساس ترس و هراس انسان در جستجوی حقیقت ذات است و لذا یکی از بزرگترین دشمنان سیر و سلوک عرفانی می باشد. این غریزه به لحاظی محصول عادات و اسارت غرایز حیوانی است که شکمبارگی، شهوت پرستی، بازیگری و بوالهوسی و مالکیت ها از ارکان آن محسوب می شوند. همین عادات و عافیت طلبی و رکود روحی موجب کرختی غرایز و ناکامی آنها و فقدان لذایذ غریزی شده و لذا حرص و فزونی طلبی پدید می آید و همین امر موجب پیدایش انواع عذابها و امراض جسمانی و روانی می شود و عافیت حیوانی را نیز نابود می کند. بنابر این عافیت پرستی در ماهیتش دشمن عافیت است.
از کتاب مبانی خودشناسی تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 32
#خودشناسی
#غرایز
#راحت_طلبی
#تنبلی
#کتاب_صوتی_مبانی_خودشناسی
http://khodshenasi.net/61-mabani%20khod%20shenasi%20erfani%20(3).mp3